Artists Online Showroom

Ming Zhang장 밍

  • NATIONALITY
    China, 중국
  • CURRENT JOB/POSITION
    Ceramist
  • EDUCATION
    2000 Fine Arts of Tsinghua University, ceramics, Bachelor
  • EXHIBITION
    2018 《the story of new Ceramics》Contemporary Ceramic Art Exhibition, Gallery Yiting, Suzhou, China
    2017 Korea Gyeonggi International Ceramic Art Biennale, Korea Gyeonggi International Ceramic Art Biennale, Icheon, Korea
    2017 From, In, To Jingdezhen; Eignt experiences, Clayarch Gimhae Museum, Gimhae, Korea
    2012 Taiwan Ceramics Biennale, Yingge Ceramics Museum, Xinbei, Taiwan
    2012 Big Fish, Small Pot V : Fifth International Small Teapot Competition, American Museum of Ceramic Art, Pomona, USA
    2011 Ceramics Annual of America 2011, San Francisco, USA
  • AWARD
    2015 best wall design, ELLE DECO Award, ELLE DECO, Beijing, china
    2012 Honorable Mention, Taiwan Ceramics Biennale, Yingge Ceramics Museum, xinbei, Taiwan
  • COLLECTION
    2012 Taiwan Yingge Ceramics Museum, xinbei, Taiwan

마치 한 장의 커다란 인쇄물을 찍어내는 것처럼 봉인용 작은 점토 덩어리들을 조립하여 도장을 만들어 다양한 크기의 코드들을 평면에 찍을 수 있다. 봉인용 점토들을 빛으로 비추면 다양한 크기의 코드가 바닥에 투영된다. 관람객들은 그들 자신의 정보를 찾기 위하여 작품과 소통할 수 있다. 시간이 흐르면 자연과 사람이 같이 만든 봉인용 점토 조각들은 파괴되고 평면적 코드들과 코드들의 영상이 모두 사라진다. 이 시점에서 이 작품은 관람객들에게 질문을 던진다: 당신은 전통과 현대성을 어떻게 정의하십니까?

Seals by assembly, make sealing muds into many different sizes of two-dimensional codes, like a big print. When the sealing muds are illuminated by light, different sizes of two-dimensional code projections are formed on the ground. Viewers can interact with the work to find their own information. Finally, with time, nature, and man-made power, the sealing muds are destroyed. The two-dimensional codes and their projections all disappear. At this time, the work posed a question to the viewer: How do we define tradition and modernity?